TURİZM VE SOSYAL MEDYA

eğirdir haber,akın gazetesi,egirdir haberler,son dakika,TURİZM VE SOSYAL MEDYA
Haberin Tarihi: 30.5.2020 14:26:52 - Okunma Sayısı:15425 defa okundu.

Mehmet Demirel yazdı...

TURİZM VE SOSYAL MEDYA

Yenidünya düzeni olarak adlandırılan geleceğimiz nasıl şekillenecek diye düşünürken araştırma ihtiyacı duydum ve dikkat çekici verilere ulaştım.

Son yıllarda yapay zekâ eseri dijital ürünler hayatımızın her alanında bizlerden ayrılmaz hal alırken yakın gelecekte tamamen teslim olacağımız durum olacağından biraz endişe duydum.

Yaşadığımız dünyada bireyler, sektörler, kurumlar, devletlerin yöneticileri ve devletlerin bizzat kendileri artık internet bağlantılı, sosyal medya hesaplarını ve ürünlerini kullanır durumdadır.

Turizm sektöründe bu durum hızla gelişir oldu. Sektör internet üzerinden büyüyor, gelişiyor ve hatta rekabeti sağlayarak kar elde ediyor. Tabi karşılığı muhakkak oluyor.

Son verilere göre dünyada 4,5 milyardan fazla insan internet kullanıyormuş. Ortalama 3,8 milyar üzerinde insan da sosyal medyayı aktif kullanıyormuş.

Birey olarak bizler, kurumsal şirketler, siyasi topluluklar, sivil toplum grupları, devlet kurumları ve yöneticileri, hizmet ve ürün hizmeti veren tüm sektörler ve paydaşları artık sosyal medyayı kullanır olduk.

Acaba bu teknolojik duruma mahkûm mu oluyoruz yoksa doğru olan mı budur?

Bunun cevabı yine bizlerde yani insanın teknolojiyi hangi amaç ile kullandığına bağlıdır. Belli amaç doğrultusunda bilinçli kullanmak tabi ki hayatımızı kolaylaştıracaktır. Aksi durum hem kaybettirecek hem de hukuki sorumluluk doğuracaktır.

Türkiye’nin nüfusu güncel olarak 83 milyon 154 bin 997 kişi olarak açıklanmıştı. Bu nüfusun ortalama % 74’ü interneti aktif kullanırken, bunun % 64’ü ise sosyal medya hesapları kullanıcısıymış.

Dünya internette kalma ortalaması 7 saatin üzerindeyken Türkiye olarak bizde ortalama 6 saat üzerinde seyir göstermekte ve sosyal medya verisi ortalama 2 saatin üzerindeymiş.

Bu veriler doğru ise turizm de buna göre zorunlu değişim ve gelişim içinde olmak zorundadır. Sektör ülkemizde ekonomik kazanç anlamında çok büyük öneme sahiptir. Turizm bacasız sanayi olması sebebi ile paydaş tüm sektörlere can suyu taşımaktadır.

Turizm sektöründe sürdürülebilir olmak, kazanç elde etmek artık internet ve sosyal medya hesaplarını doğru ve verimli kullanarak rekabeti sağlamak ile mümkündür. Tek tuşla saniyeler içinde arz talep döngüsünde hedefe kitleye ulaşmak mümkün olduğu kadar olumlu sonuç olarak kolaylık sağlamaktadır.

Bence Türk Turizmi ürettiği hizmet ve ürünleri teknoloji dünyasının kolaylıkları ile hizmete sunmalıdır. Bu konuda gelişmek için sektörün her kademesinin bilinçlendirilmesi, eğitim almasını sağlamak gerekmektedir.

Önceleri dediğimiz gibi Türk Turizm Modeli küresel düzeye alternatif model olarak kendini kabul ettirmeli ve internet dünyasının nimetlerinden yararlanmalıdır.

Her şey Türk Turizmin Sürdürülebilir Olması için,

Saygılarımla

Mehmet DEMİREL

( turizmci )

30.05.2020

 

 

 

 

Bu Haberi Paylaş



Yorum Yap