SDÜ’den Yerli Çözümlerle Demiryolu Güvenliğini Artıran Proje

eğirdir haber,akın gazetesi,egirdir haberler,son dakika,SDÜ’den Yerli Çözümlerle Demiryolu Güvenliğini Artıran Proje
Haberin Tarihi: 9.10.2024 15:55:23 - Okunma Sayısı:325 defa okundu.

Demiryolu literatürüne hem teorik hem de pratik katkılar sunmayı hedefleyen proje, demiryolu üstyapısına özel sismik güçlendirme yöntemleri geliştirerek, Türkiye’nin balastlı demiryolu ağının deprem riskine karşı dayanıklılığını artırmayı amaçlıyor.

SDÜ’den Yerli Çözümlerle Demiryolu Güvenliğini Artıran Proje

Süleyman Demirel Üniversitesi Öğr. Gör. Dr. Ferhat Çeçen yürütücülüğünde hazırlanan “Ülkemizdeki Balastlı Demiryolu Ağının Depreme Dayanıklılığının Üstyapı Bazında İncelenmesi ile Pilot Saha Uygulamalarıyla Yeni Bir Sismik Güçlendirme Yöntemi Geliştirilmesi” başlıklı proje, TÜBİTAK ve AFAD iş birliği ile açılan 1001-UDAP Ulusal Deprem Araştırmaları Programı kapsamında destek almaya hak kazandı.

Demiryolu literatürüne hem teorik hem de pratik katkılar sunmayı hedefleyen proje, demiryolu üstyapısına özel sismik güçlendirme yöntemleri geliştirerek, Türkiye’nin balastlı demiryolu ağının deprem riskine karşı dayanıklılığını artırmayı amaçlıyor. Proje Yürütücüsü Öğr. Gör. Dr. Ferhat Çeçen, projeyle ilgili olarak şunları söyledi: “Amacımız, deprem kaynaklı olası üstyapı hasarları nedeniyle seyir halindeki trenlerin yoldan çıkmasını önlemek, bu şekilde hem can ve mal kayıplarının önüne geçmek hem de hat bakım maliyetlerini azaltmaktır. Bu amaçla yerli, ileri fonksiyonel ürünlerle uzun ömürlü, yüksek performanslı ve ekonomik sismik güçlendirme metotları geliştirmeyi hedefliyoruz." 

Projenin 24 ay süreceğini kaydeden Öğr. Gör. Dr. Çeçen, ülkemizin ilk demiryolu sismik güçlendirme metodunun geliştirilerek pilot uygulamaların gerçekleştirilmesini hedeflediklerini ifade etti. Öğr. Gör. Dr. Çeçen “Proje kapsamında yürütülecek ölçüm, test ve analizler akabinde ülkemiz demiryolu ağındaki risk teşkil eden hat kesimlerinin karakteristikleri ve sismik güçlendirme metotları ortaya konacak. Geliştirilecek sismik güçlendirme yöntemi sayesinde raylı ulaşım güvenliğinin ve doğal afetlere dayanıklılığının artması ve sonuç olarak depremler sonrasında demiryolu trafiğinin kesintisiz devam edebilmesi gibi stratejik faydalara da ulaşılması öngörülmektedir. Üstelik bu faydalara dünyada mevcut diğer sismik güçlendirme metotlarından çok daha düşük maliyetlerle ve çevresel etki düzeyiyle ulaşılabilecektir. Bu çığır açıcı özellikleri ile ulusal ihtiyaçlarımıza milli bir çözüm sağlanması ve küresel ölçekte hızla yaygınlaşması muhtemel görülmektedir.” dedi.

Projede Üniversite Rektörü Prof. Dr. Mehmet Saltan ve Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hamide Kabaş, Erciyes Üniversitesinden Prof. Dr. Bekir Aktaş, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Özbayrak, TCDD’den Erdal Melemez, Habib Irmak, DowAksa’dan Tolga Mert Kuş, Burcu Durcak araştırmacı olarak yer alıyor.

 

 

Bu Haberi Paylaş



Yorum Yap