20 Temmuz1982 - Eğirdir Su Ürünleri Yüksek Okulundan, Eğirdir Su Ürünleri Fakültesine ...

eğirdir haber,akın gazetesi,egirdir haberler,son dakika,20 Temmuz1982 - Eğirdir Su Ürünleri Yüksek Okulundan,  Eğirdir Su Ürünleri Fakültesine ...
Haberin Tarihi: 2.8.2013 11:16:00 - Okunma Sayısı:1903 defa okundu.

Bir binaya üç okulun tabelasını asmakla Eğirdir'de öğrenci sayısını artıramazsınız.

20 Temmuz1982 - Eğirdir Su Ürünleri Yüksek Okulundan,  Eğirdir Su Ürünleri Fakültesine ...

Eğirdir Su Ürünleri Fakültesi niçin Isparta’ya taşındı?

Bir binaya üç okulun tabelasını asmakla Eğirdir’de öğrenci sayısını artıramazsınız.

 

-DÖRDÜNCÜ BÖLÜM-

            SİNAN: Hocam;   ESÜF tabelası, binası Eğirdir’de durmakta,  SDÜ, ESÜF öğrencileri  teorik dersleri Isparta da görecek  kararı aldı. Herkesin bildiği ESÜF nin Isparta’ya taşındığı…

            KESİCİ: Abdullah bey, Sizin adınız ne?

            Abdullah Kemal SİNAN

            Fakültenin de adı Eğirdir Su Ürünleri Fakültesi ,Yeri Eğirdir, Eğirdir’de Eğitim- öğretim verir koşulu var…

            + devamı 5’de

1’den devam

            SİNAN: Bu örnekten hareketle; Yasal mı; bu taşınma hocam,

            KESİCİ: Ben hukukçu değilim.

            Sayın Sinan;  ESÜF  4 yıllık ve  öğrencinin devamını gerektiren, lisans, yüksek lisan ve doktora eğitimi veren bir fakülte. Fakültenin 500 kişiden fazla kayıtlı öğrencisi ve ailesiyle birlikte 100 kişiyi aşan personeli vardı. Son  yıllarda öğrenci sayısı 170 kadar düştü. Biz eğitimcilerin de bunun nedenlerini daha iyi analiz etmemiz ve sorgulamamız gerekir.  Her ne kadar çok sayıda okulun açılması, sınav sistemi azalmaya neden olmuşsa da, ESÜYO ve ESÜF bir tercih bölümü ve  bir “marka” değeri olan bir okuldu. Nedenler elbette sorgulanmış,  alt yapı eksiklikleri, eğitim programları, Eğirdir’in fakülteye bakışından, fakültenin Eğirdir’de oluşuna kadar bir çok şey masaya yatırılmıştır. Sonuç gelinen noktadır. ESÜF yönetimi ve personeli fakültenin kapanmaması için olağan üstü çalışmalar yapmaktadır, ben şahsım adına emeği geçenlere  çok teşekkür ederim.

            Sayın Sinan; konuyu özetlersek; Eğitim kurumlarıyla ilgili hesap yamak, daha önce de belirtiğim gibi şu okul gelirse  “kaç para getirir, kaç gelir”… hesabını yapmak benim bakışım ve işim değildir. Bizler daha çok “eğitim-öğretim için hizmeti, kaliteyi nasıl artırabilir”izi düşünmeliyiz. Elbette bu işin ekonomi yönü var, hizmet götürürsen  talep artar, bu konu ekonomistlerin konusu. Sayın Sinan; “kaç gelir- kaç gider” yerine;  ESÜF neden Isparta’ya taşındı? EMYO kontenjanları neden azalmakta, bu bölümlere tercih edilip- edilmemesinin  hesaplarını  yapmak gerekmez mi?

     Bir binaya üç okulun tabelasını asmakla Eğirdir’de öğrenci sayısını artıramazsınız. Tabelayla, mühürle okul olmaz…. Eğirdir Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu (ESHMYO) ve Eğirdir Turizm Otelcilik Yüksek Okulu (ETOYO)larının planlanması iki yıl önce idi ve  bir yıldır resmileşti. Öğretim elamanları-personel büyük bir kısmı bildiğim kadarıyla hazır, zaten SDÜ’nün bu konuda sorunu yok. Okul binası yapılacak… bir yıl geçti… ESÜF öğrencilerine de yıllardır yemek yiyecekler bir yemekhane yapılamadı da…  

            ESHMYO öğrenci kontenjanı bu yılki ÖSYM  kılavuzunda yok… Nerede 1982’nin bakışı ve devam eden hizmetleri…. Son yıllarda Eğirdir’deki üniversite birimlerine altyapı ve sosyal hizmetler konusunda verilenler yeterli midir? Bu işler sözle olmuyor.

   Fakülteler çok gözde olan üniversite birimlerindendir ve  talipleri çoktur. ESÜF’ün Isparta’ya taşımasında bilhassa son yıllarda geniş çaplı  “Eğirdir’i İstemezük  kampanyası” başlatılmıştır. Bu noktaya nasıl gelinmiştir? Tek sorunlu ve sorumlu Eğirdir midir? Objektif olarak araştırılması gerekir.

            SİNAN: Sizce hocam?...

Eğirdir Su Ürünleri

Fakültesi, su ürünleri

fakültelerinin

“Boğaziçi”ydi...

            KESİCİ: Bence Fakültenin Eğirdir’de olması değildi. Çünkü Eğirdir Su Ürünleri Fakültesi, su ürünleri fakültelerinin “Boğaziçi”ydi... Bunu yıllardır sürdürdü.

            Sorun çok sayıda bölüm açılmasında.

            Sorun sektöre bakışta.

            Su ürünü sadece balık değildir. öğrencilere sadece balık değil, gemicilik, işleme, liman hizmetleri, avcılık teknooljisi, yem üretimi gibi geniş kapsamlı dersler verilmekte.

            Sorun içimizin farklı su kaynaklarıyla (göl, dere, baraj) “üç tarafımızın denizlerle çevrili” olmasına rağmen, mezunların iş bulamamasının nedenleri ve yetkilerinin de çok ama çok iyi araştırılması gerekmektedir. Çözüm bence burada.

       Türkiye’de büyükşehirlerin dışındaki ilçelerde de fakülteler var, benzeri taşınma talepleri o ilçelerde de olmaktadır, fakat adını taşıyan fakülte  hiçbir ilçede-yerleşim de başka bir yere taşınmamıştır ve kimse de soruna   “zaten öğrenci gelmiyordu”  gözüyle de yaklaşmamıştır.

            Sayın Sinan, öğrenci “kazanç-para kapısı” değildir. Öğrenci geleceğimizi kurandır. Ondan ve okulundan para kazanmayı değil, onların daha iyi yetişmesi için onlara para harcamanın, eğitim-öğretim için yatırım yapılması gerekir. Maalesef ülkemizde böyle bir yanlış bakış açısı var. Öğrenci para kazanılan değil para kazandırandır. İyi fabrikaları teknolojileri kuran ve işleten insanlarınız olmazsa, her yere okul açarsanız bir işe yaramaz. Ülkelerin gelişmesi bilinçli üretim ve ürünü değerlendirmekle olur.

Eğirdir doğasıyla

fakülteleri ve yüksek

okullarıyla

Türkiye’nin önemli bir

KONGRE MERKEZİ

olabilirdi.

Sayın Sinan; Eğirdir Su Ürünleri Fakültesi’nde yapılan konferanslar- seminerler vasıtasıyla Eğirdir’e yurt içinden ve dışından akademisyenler, araştırmacılar, konulara ilgi duyanlar, öğrenciler gelmekteydi. Eğirdir doğasıyla fakülteleri ve yüksek okullarıyla Türkiye’nin önemli bir KONGRE MERKEZİ olabilirdi. Yurt dışında ve bir çok yerde sempozyumlar, konferanslar doğası öne çıkan, donanımlı  yerleşim yerlerine dedir. Bence biz bu fırsatı kaçırmamalıyız, Eğirdir’in doğasına da zarar vermeyecek en önemli girişim, yatırım, proje bu olmalıdır.

            SİNAN: Teşekkür ederiz hocam, görüşlerinizi açık yüreklilikle bizimle paylaştığınız için...

Bu Haberi Paylaş



Yorum Yap