“Schooltopia” Projesi İkinci Oldu

eğirdir haber,akın gazetesi,egirdir haberler,son dakika, “Schooltopia” Projesi İkinci Oldu
Haberin Tarihi: 26.12.2022 14:42:00 - Okunma Sayısı:1670 defa okundu.

Ahmet Melih Doğanay Anadolu Lisesi Felsefe Öğretmeni Gülistan Göktaş ve Eğirdir Prof. Dr. Turan Yazgan Anadolu Lisesi Felsefe Öğretmeni Mehmet Altınay'ın kuruculuğunu yaptığı “Schooltopia” Projesi İkinci Oldu

Ahmet Melih Doğanay Anadolu Lisesi Felsefe Öğretmeni Gülistan Göktaş ve Eğirdir Prof. Dr. Turan Yazgan Anadolu Lisesi Felsefe Öğretmeni Mehmet Altınay'ın kuruculuğunu yaptığı

 “SCHOOLTOPİA” PROJESİ İKİNCİ OLDU

           

            Ahmet Melih Doğanay Anadolu Lisesi Felsefe Öğretmeni Gülistan Göktaş ve Eğirdir Prof. Dr. Turan Yazgan Anadolu Lisesi Felsefe Öğretmeni Mehmet Altınay'ın kuruculuğunu yaptığı “Schooltopia” projesi, 2022 yılı eTwinning Yenilik ve Girişimcilik kategorisinde ikincilik ödülü aldı.

                        Isparta Merkez Ahmet Melih Doğan Anadolu Lisesi Felsefe Grubu Öğretmeni Gülistan Göktaş ve Isparta Eğirdir Prof. Dr. Turan Yazgan Anadolu Lisesi Felsefe Grubu Öğretmeni Mehmet Altunay ‘ın kurucusu, Tuzla Halil Türkkan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Felsefe Grubu Öğretmeni Saadet Özbudak, Çanakkale Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Sosyal Bilimler Lisesi Felsefe Grubu Öğretmeni Gizem Vapur, Şanlıurfa Atatürk Anadolu Lisesi İngilizce Öğretmeni Tümay Sarı Dağ ve Polonya The Witold Pilecki School Complex in Zabrze İngilizce Öğretmeni Konrad Malendowicz ‘in yürütücülüğünü yaptığı Etwinning “SCHOOLTOPIA” projesi, Yenilik ve Girişimcilik kategorisinde ikinci oldu.

            Proje kapsamında öğrenciler yeni normalde okulların geleceğinin ne olacağı üzerine düşündüler. Bunun için 5 farklı ütopyadan hareketle (Platon – Devlet, Farabi-Erdemli Şehir, Thomas-More Ütopya, Campenella-Güneş Ülkesi ve Bacon-Yeni Atlantis) kendi schooltopialarını yarattılar.

            Proje sürecinin başında her okul takımı bir ütopyanın felsefi metin analizlerini yaparak uzmanlaştılar, “Ütopya’dan Schooltopia’ya" etkinliğinde sorumlu oldukları ütopyaları ve o ütopyalardan schooltopiamıza neler aktarabileceklerini öğretmenlerine ve birbirlerine sundular. Proje süreci boyunca her şehirden bir öğretmen diğer tüm okulların öğrencilerinin kura usulü belirlendiği karma takımlara mentörlük yaparak hayali ideal okullarını yani “schooltopia”larını oluşturmaları için rehberlik etti. Proje sonunda ise tüm karma takımların oluşturdukları Schooltopia birimleri sentezlenerek kendi Schooltopia E-kitapları ve sözlerini kendilerinin yazdıkları Schooltopia Marşları bestelendi seslendirildi.

 

Bu Haberi Paylaş



Yorum Yap