SDÜ ile Hazine ve Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü Arasında Önemli İş Birliği
Süleyman Demirel Üniversitesi, kurumsal iş birliklerine bir yenisini daha ekleyerek T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü (MGM) ile ortak projelere imza atmaya hazırlanıyor. İki kurum arasında bilgi ve deneyim paylaşımını teşvik etmek, ortak araştırma imkanlarını geliştirmek amacıyla bir iş birliği protokolü taslağı hazırlandı.
Hazırlanan protokol kapsamında, ulusal ve uluslararası gelişmeler dikkate alınarak ortak projeler üretilmesi, akademisyenlerin uzmanlık alanlarında akademik araştırmalar, lisansüstü tezler ve bilimsel yayınların teşvik edilmesi hedefleniyor. Üniversite Rektörü Prof. Dr. Mehmet Saltan ve Bakan Yardımcısı Dr. İ. İlhan Hatipoğlu adına imzalanacak olan bu protokol, iki yıl boyunca yürürlükte kalacak.
Protokol Kapsamında Öne Çıkan Faaliyet Alanları
Tarafların kurumsal yarar prensibi ve karşılıklı iyi niyet esasıyla yürüteceği iş birliği şu temel alanları kapsıyor:
Bilimsel ve Akademik Çalışmalar: Tarafların görev alanına giren konularda ortak bilimsel araştırmalar yürütülecek ve uygulamalı araştırma projeleri geliştirilecek. Ayrıca ortak rapor, teknik doküman, rehber, kitap ve makale gibi bilimsel yayınlar hazırlanabilecek.
Deneyim Paylaşımı ve Etkinlikler: Bilgi ve uzmanlıkların karşılıklı paylaşılması amacıyla çalıştay, teknik toplantı, odak grup çalışmaları, eğitim, sempozyum ve konferans gibi faaliyetler gerçekleştirilecek.
Gelişmiş Raporlama: Proje ve eğitim faaliyetlerine ilişkin olarak en az üçer aylık dönemler itibarıyla tarafların üst yönetimine bilgilendirme ve raporlama sunulacak.
Bu stratejik ortaklık ile üretilecek bilimsel çıktıların ve araştırma sonuçlarının kamu politikalarına da önemli katkılar sağlaması bekleniyor.