16:43:17 Rektör Prof. Dr. Diler, Huzurevi Sakinlerini Ziyaret Etti 16:22:06 ISUBÜ Kışfest Gerçekleştirildi 16:09:40 ‘İşsizliğe Mahkum Olma Projesi’ne BAKA’dan Destek 11:08:15 Aralık Ayı Nöbet Listesi 10:27:54 Öğretmenler Arası Voleybol Turnuvası Sona Erdi… 10:15:46 MİLLETVEKİLİ AYLİN CESUR: “KADINA SEÇİLME HAKKININ VERİLİŞİNİN 85. YILDÖNÜMÜNDE; TÜRK KADINI ATATÜRK’E ŞÜKRAN BORÇLUDUR” 09:27:17 Trafiğe Kayıtlı Araç Sayısı 23 Milyon 153 Bin 556 Oldu 08:59:11 Prof. Dr. Fuat Sezgin'i Anmak Ve Anlamak Konulu Konferans Gerçekleşti 08:56:13 ISUBÜ’de, “Tübitak İkili Ve Çoklu İşbirliği Programları” Eğitim Semineri Düzenlendi 08:38:51 KAYA HOCAMIZI DİNLERKEN... 08:22:11 EĞİRDİR DOSTLARI İLE “EĞİRDİR GÖLÜ”, ÇÖZÜM ODAKLI OLARAK ISVAK’TA MASAYA YATIRILDI…Bölüm : 5 16:19:28 Eğirdir Bigapple Restaurant'a “Mükemmellik Sertifikası"... 15:46:18 Kültür Rotaları Derneği, Avrasya Yolu, Eğirdir Ve İbrahim Ağartan 14:25:40 Meteorolojiden Kuvvetli Buzlanma Ve Don Uyarısı 12:39:01 Deney Hayvanları Kullanımı Sertifikası Eğitimi Sertifika Töreni SAREM’de Yapıldı 10:12:54 Gülpembe Anaokulu'nda Kan Bağışı Kampanyası 09:46:57 ISUBÜ’den 1 GECE 2 KONSER 09:30:21 Biyolojik / Biyoteknik Mücadele Desteği Başvuru Süresi Uzatıldı 08:52:42 EĞİRDİR MAREM, GROWTECH-EURASIA FUARINA KATILDI 15:17:16  Kaçakçılık Ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü Çalışmalarına Tüm Hızıyla Devam Ediyor

AŞURENİN 5 ÖNEMLİ FAYDASI

eğirdir haber,akın gazetesi,egirdir haberler,son dakika,AŞURENİN 5 ÖNEMLİ FAYDASI
Haberin Tarihi: 13.9.2019 10:34:57 - Okunma Sayısı:1065 defa okundu.

Aşurede porsiyon kontrolüne dikkat!

Aşurede porsiyon kontrolüne dikkat!

 

AŞURENİN 5 ÖNEMLİ FAYDASI

Birlik, beraberlik, dayanışma ve paylaşmanın simgesi olan aşure; aynı zamanda zengin içeriğiyle sağlığa faydalı, doyurucu ve tatlı ihtiyacını karşılayan bir besin. Acıbadem Maslak Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Yeşim Özcan “Aşure; besleyiciliğinin yanı sıra kalori bakımından da zengin bir besin olduğundan tüketirken aşırıya kaçmamalı, porsiyon miktarına dikkat edilmelidir. Ortalama 1 kase aşure 300- 350 kaloridir. Özellikle diyabet hastası olanlar dikkatli tüketmelidir” diyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Yeşim Özcan, aşurenin sağlık açısından 5 önemli faydasını anlattı, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.

Bağırsak sağlığını koruyor

Az su tüketimi ve hareketsiz yaşam bağırsak hareketlerini etkilediği için kabızlık sorununa neden olabiliyor. Bu nedenle yüksek lifli gıdalarla beslenmek önemli. Aşurenin içerisinde bulunan kurubaklagillerin lif oranı yüksek olduğu için bağırsak sağlığını koruyor, bağırsak hareketlerini artırarak kabızlık sorununa iyi geliyor. arre içinde bol miktarda bulunan kuru baklagiller sayesinde yüksek lif içeriğine sahiptir. Bu sayede bağırsak hareketlerini artırarak kabızlık sorununa iyi gelir.

Kolesterolü düşürüyor

Aşurenin içerdiği fındık, ceviz gibi yağlı tohumlar yüksek miktarda omega 3 içerdiğinden bu sayede kolesterolü düşürüyor, kalp ve damar sağlığını koruyor. Bu nedenle aşure, zengin içeriğinden dolayı kalp hastalarının tercih edeceği sağlıklı bir tatlı ancak günde bir kaseyi aşmamak gerekiyor.

Unutkanlık sorununa iyi geliyor

Unutkanlığın bir çok sebebi olmakla birlikte B vitamininden yetersiz beslenmek unutkanlığı artırıyor. Aşurenin içinde yer alan kuruyemişler bol miktarda B, E vitaminleri içerdiğinden, bu vitaminler beyin sağlığını koruyarak, hafızayı güçlendiriyor, unutkanlık problemi için de çözüm olabiliyor.

Anne sütünü artırıyor

Aşure içerdiği bitkisel kaynaklı protein sayesinde anne sütünün artmasına yardımcı oluyor, emzirme döneminde oluşan tatlı ihtiyacını da karşılıyor. Doğum yaptıktan üç hafta sonra çok rahatlıkla tüketebilecekleri sağlıklı bir tatlı alternatifi olarak dikkat çekiyor. İlk üç haftalık dönemde ise, içerdiği yoğun kurubaklagillerden dolayı gaz problemine yol açabileceğinden tüketilmemeli.

Stresi azaltıyor

Aşure süslemesinde veya pişirirken içerisine katılan fındık, badem, ceviz gibi kuruyemişler içerdiği vitamin ve mineral sayesinde stres yönetimine katkı sağlıyor. Kuruyemişler aynı zamanda bağışıklık sistemine yardımcı olan E vitamini, çinko ve omega 3 yağ asitleri içeriyor. Özellikle badem protein, lif ve potasyumdan zengin; aynı zamanda stresin olumsuz etkilerini önlemeye yardımcı olabilecek Nacin ve Riboflavin gibi vitaminler de içeriyor.

Aşure yaparken dikkat!

Beslenme ve Diyet Uzmanı Yeşim Özcan “Aşure; içerisindeki kurubaklagiller, kuruyemişler ve kuru meyveler sayesinde yüksek miktarda vitamin, mineral içerir. Aşurenin sağlık için faydalarını artırmak için pişirme yöntemi de önemlidir. Özellikle nohut ve fasulye gibi kurubaklagiller ayrı ayrı haşlanıp haşlama suyu mutlaka dökülmelidir. Böylece kişide gaz ve şişkinlik hissi yaşanmamış olur. Aşure yaparken içerisine fazla şeker koymak yerine, kuru üzüm, incir ve kuru kayısı gibi meyvelerin miktarını artırmanız da daha sağlıklı olacaktır” diyor.

 

Bu Haberi Paylaş



Yorum Yap