Başarılı ve Kârlı Bir Otel = Personele Bağlı

eğirdir haber,akın gazetesi,egirdir haberler,son dakika,Başarılı ve Kârlı Bir Otel = Personele Bağlı
Haberin Tarihi: 23.9.2019 09:39:24 - Okunma Sayısı:677 defa okundu.

Mehmet Demirel yazdı...

Başarılı ve Kârlı Bir Otel = Personele Bağlı

 

Saygıdeğer Okurlarım,

Turizm yatırımları, iğneden ipliğe kaliteli ve maliyeti yüksek yatırımdır.

Hizmet alacak misafirin memnuniyetinin kusursuz olması için her detayın düşünüldüğü yatırımdır.

Misafir gözüyle hizmet alımı karşılığında ödenen tutarın tam karşılığının alındığı yatırımdır.

Yatırımınız devasa boyutta, dudak uçuklatacak düzeyde, eşi benzeri olmayan bir işletme olabilir. Bu yatırım döviz, mücevher ile ölçülmeye bilir. İşletme, misafir arz talep noktasında her türlü imkana sahip olunduğunu gösterebilir. İlk kuruluş ve aktif işletme hayatına başladığında deyim yerindeyse “ yok “ satabilir. Kaldı ki, sektörde bütün işletmeler başarılı olsun, kâr sağlasın ve ekonomiye katkı olarak geri dönüşüm yapsın.

Fakat bunlar yeterli değildir!...

Kusursuz yatırımın işlevsel halinin sürekliliği olması gerekir. Bu ancak doğru kadro ile yani personel ile sağlanır.

Otel işletmesindeki her departman çalışanından otelin yöneticisine kadar sıralanan personelin işletme ve sektöre layık olması gerekir.

Personel aynı zamanda işletmenin öz sermayesidir…

Evet, doğru duydunuz öz sermaye…

Öz sermayeniz yoksa işletmeyi ayakta tutmanız zordur. Personeliniz eğitimli ve fedâkar değilse işletmeniz hizmet verme noktasında yetersiz kalır ve sonu hüsran olur.

Türk sanayimizin bilinen simalarından rahmetli Vehbi Koç, “ iyi eleman seç, iyi para ver. Çünkü kötü eleman sana pahalıya mal olur “ demiş.

Bunun için önce doğru bir yönetici seçilmeli ve alt yönetici kadrosu için iyi bir insan kaynakları yöneticisi tespit edilmelidir.

İşini bilen ve personelleri analiz edebilecek insan kaynakları müdürü alt kadroları bu görüşe göre dizayn etmelidir.

Her işin temeli “ eğitim “ …

Eğitim bitmeyen ve sürekli yenilik isteyen bir durumdur. Yeniliğe ve eğitime açık olan donanımlı personeller, işletme verimini sağlayacaktır.

Bu verim süreklilik arz edecek peşinde başarı ve kazanç getirecektir.

İşletmenizin hak ettiği değeri, ulaşması gereken hedefi personel sağlayacaktır.

Aksi halde işletmeniz hep mücevher olsa da, işlenmediği sürece ortaya çıkmayacak değer göstermeyecektir.

Donanımlı personeli de motive etmek gerekir. İşletmenin hedefi kazanç elde etmek ise bu hedef için çaba göstermesi gerekir.

Personelin kişisel eğitimlerini desteklemek, işletmeye katkısını motive etmek, sürekliliğini sağlamak için adımlar atmak gerekir. Bu insana yapılan yatırımdır. İşletmenin personeline yatırımı mutlaka kazanç olarak geri dönüşünü sağlayacaktır. Yani dönüşümü olmayan yatırım değildir.

Donanımlı personel kriterleri bellidir. Peki otel işletmesine kaç personel almalıyız? Bu sorunun cevabını isterseniz daha önce profesyoneller tarafından hazırlanmış aşağıda yer verdiğim tablodan inceleyebilirsiniz:

Yukarıdaki oranların dünya ülkelerindeki oranlarına da bakmak ve durumumuzu analiz etmek gerekir. Buyurun;

Saygıdeğer Okurlarım,

Yukarıdaki tabloda yer alan arz talep oranı ve yüzdelikleri hesaplama sistemi ile dünya ülkelerinde geçerliliği göz önüne alarak işletmemizin ihtiyacı olan donanımlı personel ihtiyacını da bu şekilde tespit edebiliriz.

Unutmayalım,

Yatırımımız yani işletmemizin değeri donanımlı ve yeterli personel ile artacak ve taçlanmış olacaktır.

Her şey başarılı verimli mutlu bir turizm için…

Sağlıcakla kalın.

Mehmet DEMİREL

Bu Haberi Paylaş


  • eğirdir,egirdir haber,akın gazetesi
  • eğirdir,egirdir haber,akın gazetesi
  • eğirdir,egirdir haber,akın gazetesi
  • eğirdir,egirdir haber,akın gazetesi
  • eğirdir,egirdir haber,akın gazetesi
  • eğirdir,egirdir haber,akın gazetesi

Yorum Yap