İSLAMKÖY’DEKİ YIKIK EVDEN RESİM ÇALIŞTAYINA… (İKİNCİ BÖLÜM)

eğirdir haber,akın gazetesi,egirdir haberler,son dakika,İSLAMKÖY’DEKİ YIKIK EVDEN RESİM ÇALIŞTAYINA… (İKİNCİ BÖLÜM)
Haberin Tarihi: 30.7.2021 17:15:15 - Okunma Sayısı:4168 defa okundu.

Zeki Tarhan Yazdı

İSLAMKÖY’DEKİ YIKIK EVDEN RESİM ÇALIŞTAYINA…

  • ATA EVİNDE OCAK, YENİDEN NASIL TÜTTÜ?!!!
  • ATA EVİNDE TÜTEN OCAK, İSLAMKÖYÜ NASIL ETKİLİYOR?
  • ATA EVİ, KÜLTÜREL MİRAS İLE SANATI NASIL BİRLEŞTİRDİ?
  • EĞİRDİR YEŞİLADA’NIN METRUK VE YIKIK EVLERİ, ATA EVİ’Nİ ÖRNEK ALIR MI?
  • GÖLLER BÖLGESİNİN, İÇ BATI AKDENİZ’İN TURİZM ELÇİSİ ÇETİN MEYDAN, İSLAMKÖY’E YENİ BİR MİSYON MU YÜKLÜYOR?
  • …VE MEYDAN; TEORİ VE PRATİĞİ BİRLEŞRİRMEYİ NASIL BAŞARDI?

                    Zeki TARHAN – ANKARA

                                     İKİNCİ BÖLÜM

 

             ATA EVİ’nin onarımına başlandığında ev; oturulamayacak, kullanılamayacak durumdaydı ve çatısı da çökmek üzereydi. Fotoğraf buydu ama, bu fotoğraf değişmeli ve bu evin ocağı tütmeliydi…

            …Ve 2017 de başlayan ATA EVİ operasyonu, 2020 yılına gelindiğinde, yaşanacak duruma getirilmişti… Ben bu süreci; Halil ÜSTÜN’ün Eğirdir in BOĞAZOVASI’sında ilk kez ticari elmacılığı başlattığı zaman dilimindeki yerel halkın verdiği tepkiyi de anımsatarak değerlendirmek istiyorum.

                                                    ***

              Ne demişlerdi Halil ÜSTÜN’e, bir anımsayalım: “…Deli bu adam!!! Elma dikecekmiş de, çok para kazanacakmış da, bütün Türkiye’ye örnek olacakmış da, vb.” Kulak asmamıştı Halil ÜSTÜN bu tür lâflara. Doğru bildiği yolda ilerledi ve bugün Isparta Türkiye’nin ELMA BAŞKENTİ oldu.

             İslamköy’deki ATA EVİ için de yerel halk bakın neler diyordu: “…Eski evi onaracağına yeni ev yapsan, daha iyi olurdu, daha az masraf yapardın” türünden eleştiriler…

                                                     ***

            Tabii Çetin hoca, tıpkı Halil ÜSTÜN gibi kulağını tıkadı bu tür eleştirilere… Kulak asmadı anlayacağınız. Çetin hoca olaya; sadece ATA EVİ özelinden bakmıyordu. ATA EVİ’nin bulunduğu yerleşim İSLAMKÖY’dü. Ve olaya, geniş açılı bakmak gerekiyordu yani; İslamköy’ün şimdiki durumu ile geleceğini görmek, kültürel miras değerini, yerel kimliğini, Köy planlaması bağlamında, tasarım açısından da bir ufuk çizgisi yakalamak gerekiyordu… Bu bakış açısına aslında, VİZYONER BAKIŞ da diyebiliriz…

                                                          ***

            Artık ATA EVİ’nde ocak tütüyordu…Ve ATA EVİ, örnek olmuş, maya tutmuştu…İslamköy evlerinin, yıkılıp yok olması yerine, onarılarak yaşanılabilir hale gelmesi için, toplumsal ortak akıl da oluşmaya başlamıştı… Yerel halk, inşaatı yerinde ve uzaktan takip ediyor, bundan etkilenen kişiler, eski köy evlerini satın alıp onarıma girişiyordu…

           ATA EVİ, dalga dalga yayılan iletişim ağı ile bir bilgilendirme atmosferi yaratıyor, ev ziyaretçi akınına uğruyordu… Ve terk edilen evler, onarım sürecine giriyordu…

                                                          ***

            Kültürel miras ile sanatı birleştirecek olan o ince ve uzun soluklu yolun kilometre taşları, özene bezene döşeniyor, kültürel ve sanatsal etkinliklerle, BABA’nın “ DEMOKRASİ VE KALKINMA MÜZESİ”nden sonra, İslamköy otantik bir yerleşim birimine doğru evrilme sürecine giriyordu… İSLAM KÖY; bir kültür ve sanat köyü olma yolunda hızla ilerliyordu… DEMİREL ise; başlı başına Isparta’nın bir markasıydı.

                                                            ***  

DEVAM EDECEK…          

 

Bu Haberi Paylaş



Yorum Yap