GÜLBUDAK SOĞUK HAVA DEPOSU ŞİRKETİ -24-

eğirdir haber,akın gazetesi,egirdir haberler,son dakika,GÜLBUDAK SOĞUK HAVA DEPOSU ŞİRKETİ -24-
Haberin Tarihi: 13.12.2013 10:54:00 - Okunma Sayısı:1616 defa okundu.

GÜLBUDAK SOĞUK HAVA DEPOSU ŞİRKETİ -24-

           

 

Burada sözü Hasan İnce’ye bırakıyorum.

            “ Önce Eğirdir ve çevresinin elma kalitesini yükseltmek gerekiyordu. Bunun için Avrupa’dan yeni fidanlar getirmeyi düşündük. Yöremizin elması marketler zincirinde ve özellikle yakın zamanda Ortadoğu ülkelerinde marka olmuştu. Markayı korumak ve daha yukarı çıkarmak gerekiyordu. Bu yüzden masrafı hiç düşünmedik ve damızlık klonal bodur anaç fidanları getirdik. Yüksek maliyetlere neden olan bu anaçları fabrikamızda koruyarak fidancılık alanına el attık. Bunda da başarılı olduk. 2013 itibariyle üç milyona yaklaşan klonal anaç fidan ile iki buçuk milyon fidan ürettik. Bu yönüyle firmamız hem bölgemizde hem Türkiye’de tektir.

            Ülke dışından üç buçuk, dört Euro’ya aldığımız fidanlar vergisi ve algısıyla şimdiki fiyatla on lirayı buluyor. Biz ürettiğimiz yeni fidanları dört veya beş liraya satarak hem kendimiz para kazanıyoruz hem ülke dövizinin dışa çıkmasını önleyerek ülke ekonomisine katkıda bulunmuş oluyoruz.

            Bu konuda yaptığımız en önemli işlerden biri de bilinçli davranış sergilememizdir. Klonal anaç ve bunlardan elde edilen fidanlardan kaliteli elmanın nasıl yetiştirileceği konusunda yeterli bilgi donanımına sahip değildik. Ülke dışından uzmanlar getirdik. Masrafı hiç düşünmedik ve onları fabrikamızda günlerce ağırladık. Bahçeleri  tek tek gezdirdik. Anaç fidanları gösterdik. Edindiğimiz bilgileri,birikimlerimizi Gülbudak Tarım İşletmeleri adı altında bir okul gibi Niğde, Denizli, Antalya, Isparta, Karaman ve Boğazova üreticsine aktardık. Tam bir profesyonel çalışma ile üreticiyi aydınlattık. Gülbudak böylece çevreyi bilgilendirirken kendini de aşmayı başardı.”

            Çalışma başarıya ulaştı mı? Evet ulaştı. Üretici yaşlanmış ağaçları sökmeye ve Gülbudak’tan aldığı klonal anaçlardan elde edilen fidanları dikmeye başladı. Sonuçta elde edilen kaliteli ürünler teknolojik ambalajlama ile değerini buldu. İç pazara hakim olan bu anlayış şu son zamanlarda dış ülkelerce de benimsenmeye başladı. Özellikle Önceki yıllarda arızalı mal satan Türkiye’e gücenen Arap ülkeleri Eğirdir’deki yeni çalışmaları görünce, “Eğirdir on beş yirmi sene öncesinin Eğirdir’i değil. Çok büyük ve olumlu gelişmeler var.” diyerek yeniden Eğirdir elmalarını pazarlamaya başladı. Böylece bir zamanlar canını dişine takarak Eğirdir elmasını dışa pazarlamaya çalışan Halil Üstün’ün çabaları Gülbudak sayesinde büyük bir sıçrama yapmıştır.

            Bu konuda sonuç olarak Eğirdir’de elmacılık bir marka olma yolunda büyük bir yol almış ise bunun nedeni büyük düşüncelerin uygulanmaya konup ısrarcı olmasındandır.

            ELMAYA KİMLİK

            Dünyamızın her konuda olduğu gibi yaş sebze ve meyve konusunda da çok hassas bir noktaya geldiği herkesçe bilinen bir durum. GDO’lu, organik veya inorganik ürünler artık çocuklar tarafından bile biliniyor. Plastik maddelerin kullanımındaki bilinç insanın kendisini koruması anlamında yüksek noktalara ulaşmış durumda. Hangi ürünün hangi plastik kutularda saklanması gerektiği bugün artık bilimsel bir gerçek. Bitkisel gıdaların yanında hayvansal gıdalar da A’dan Z’ye kadar kontrol altında.

            İnsan sağlığı, üzerinde yaşadığımız dünyanın olmazsa olmazlarından biridir.

            Konu insan sağlığı olunca elmanın da sağlığa uygun olmazı gerekmez mi? Tıp, her gün yenecek bir veya iki elmanın insan sağlığına ne denli olumlu etkiler yaptığını söylemiyor mu? Söylüyor. Ancak tüketici, yediği elmanın aşırı ilaçla yüklendiğini veya tüccar, aldığı malın sağlığa elverişli olduğunu nasıl anlayacak? İşte bu noktada ürünün kimlik bilgileri devreye giriyor. İyi bir tarım uygulaması, kontrollü zirai ilaç verilmesi, gübre, sulama ve olgunlaşan ürünün toplanması gibi birçok konular açıkça ortaya konmalı ki alcı ve tüketici ne yediğini bilsin. Bu da o ürünün kimlik bilgisi ile mümkündür. Artık günümüzde ileri ülkeler bir ürünü alırken onun kimlik bilgisini de yanında istiyorlar.

            Yıllar öncesinde Eğirdir’den tahta sandıklar içinde tüccara dolayısıyla tüketiciye ulaşan elmalar gelişigüzeldi. Fakat bugün parayı veren kişi nasıl bir elma yediğini bilmek istiyor. Bazı yerlerde “Eğirdir elması” diye satılan elmaların gerçekle ilgisinin olmadığını ancak elmada bir marka olan Eğirdir adının kullanılmasından yararlanıldığı bilinen bir gerçektir. Marketler zincirinde ise artık bir elmanın nere elması olduğu, ağacın türü, ebadı ve nitelikleri kimlik bilgisi altında sergileniyor. Marketler zinciri de aldığı elmanın fidanından tutun kaç kere ve hangi ilaç verildiğine, kaç kere sulama yapıldığına, boylamasına varıncaya değin kimlik bilgilerini aldıktan sonra ürüne müşteri olmaktadır.

            Gülbudak bütün bunları bilimsel çalışmalarıyla gerçekleştirerek Eğirdir elmasını kimlik bilgileriyle Türkiye’ye ve dış pazarlara sunup Eğirdir’e en büyük hizmeti yerine getiren bir şirkettir.

            devam edecek

 

 

 

Bu Haberi Paylaş



Yorum Yap